vrijdag, juni 12, 2015

Bliksemstage in de koffie bij Coffee3

Gisteren hebben we met Coffee3 in het kader van JINC een bliksemstage verzorgd voor een 18 tal leerlingen van het Vakcollege Tilburg.

Zie hieronder het verslag dat Vakcollege Tilburg op haar facebookpagina heeft gezet;

"Leerlingen van Vakcollege Tilburg in de bonen. Vandaag zijn leerlingen van Vakcollege Tilburg op bedrijvenbezoek in het kader van LOB.Na een fietstochtje (het was heerlijk weer) kwamen we bij coffee3 in Udenhout. Onze leerlingen waren in de bonen, koffiebonen wel te verstaan. We werden welkom geheten door Mark (de eigenaar) die het een en ander vertelde over het ontstaan van zijn bedrijf en over koffie. Er werd een film(pje) getoond hoe de koffie bonen van plant tot het koffieapparaat gaat. We kregen een quiz, gewonnen door Luc (gefeliciteerd Luc, laat weten hoe de Udenhoutse broeder smaakte die je van Coffee3 hebt gekregen). Als laatste kregen we een rondleiding door het bedrijf. De magazijn was mooi en daar mochten de leerlingen ook het een en ander uitproberen. Er was net iets te weinig tijd om een koffieapparaat te demonteren (misschien de volgende keer smile-emoticon ) al met al hebben de leerlingen een hele leuke gezellige inspirerende middag gehad. Bedankt Marc van coffee3 je hebt een mooi bedrijf en een goede presentatie gegeven."

Het was ontzettend leuk en nuttig om te doen, absoluut een aanbeveling voor andere organisaties om aan het JINC programma deel te nemen.

Zie ook www.JINC.nl




woensdag, juni 10, 2015

De nieuwe NESCAFÉ Alegria automaten van Coffee3

Nestlé Professional heeft een nieuwe branding voor NESCAFÉ Alegria. Dit ontwerp geldt voor alle koffiemachines en het merk zelf. De rebranding is strak en modern vormgegeven, heeft een warme uitstraling en is onderdeel van de REDrevolution van NESCAFÉ, de vernieuwing van het NESCAFÉ merk.

Zie www.coffee3.nl voor het gehele assortiment NESCAFÉ Alegria automaten.




dinsdag, juni 09, 2015

Cappuccino verliest van koffie verkeerd

De koningin van de koffie-restaurants in de wereld, Starbucks, gaat langzaam aan de Cappuccino uit de menu’s verwijderen. In de VS is de Cappuccino die 30 jaar op het menu stond, al bijna overal weg. Naar verluidt zal de rest van de wereld volgen.

Cappuccino maakt plaats voor de Flat White: één of twee espresso’s aangevuld met warme melk, in Nederland bekend onder de rare naam ‘koffie verkeerd’. De trend is in Nederland al lang zichtbaar. Als je hip en jong bent bestel je allang geen cappuccino meer, maar een koffie verkeerd, eventueel met een extra shot espresso.

Het voornaamste verschil is dat de melk niet wordt opgeklopt en dat er geen extra toevoegingen zijn, zoals cacao of kaneel.

Bron: www.welingelichtekringen.nl