vrijdag, mei 06, 2011

Peeze verpakking wint prijs voor beste verpakking!


Op 21 april j.l. is de nieuwe Peeze verpakking bekroond met de Gouden Lamp! Dit is één van de meest prestigieuze communicatieprijzen in Nederland, welke jaarlijks wordt uitgereikt als onderdeel van de ADCN Jaarprijzen voor Reclame en Vormgeving. Het design bureau SOGOOD heeft de award in ontvangst mogen nemen tijdens de uitreiking in het Tuschinski theater in Amsterdam.

Er werden tijdens de avond in totaal 39 Lampen uitgereikt (Staande Lamp, 11 goud, 22 zilver, 5 Deelbekroningen en een Jong Talent Lamp) uit 213 nominaties. Dit zijn tien Lampen meer dan vorig jaar. Binnen de categorie ‘Verpakkingen’ ging de nieuwe koffieverpakking van Peeze er met de enige Gouden Lamp vandoor.

Het verhaal achter de verpakking
De nieuwe koffieverpakkingen zijn ontwikkeld door ontwerpbureau SOGOOD in samenwerking met Peeze. Zij hebben de kernwaarden van Peeze, kwaliteit en duurzaamheid door de hele keten, optimaal weten te visualiseren door de trotse boer uit het land van herkomst te laten genieten van het eindproduct. In één sterk beeld wordt het hele verhaal gevangen en recht gedaan aan de menselijke kant van het proces.

Naast de mooie uitstraling is de nieuwe verpakking ook een stuk duurzamer. Zo is de folie 9,1% dunner waardoor op jaarbasis 1.200 kilogram folie bespaard wordt. Daarnaast bevatten de nieuwe omdozen 40% meer gerecycled papier en wordt 6,5% minder karton toegepast. Dit zorgt voor een jaarlijkse besparing van 1.900 kilogram karton. Kortom, een prachtige nieuwe verpakking, ontwikkeld met oog voor de wereld om ons heen.

Bron: www.koffiegek.nl